Korszakváltás Elött

Bizonyos értelemben korszakváltás előtt állunk, pontosabban fogalmazva ez a folyamat már évtizedek óta tart, melynek lényege a materializmus „visszaszorulása” és ezzel párhuzamosan a „spiritualitás” térnyerése. Azért használjuk a bizonyos értelemben kifejezést, valamint az idézőjelet, mert ezt a korszakváltást nem tekintjük létrendi értelemben pozitív változásnak, a valódi spiritualitás megnyilatkozásának, ellenkezőleg, a New Age név alatt összefoglalható „spirituális turmix” álszellemi, emberellenes, okkult háttérerők által vezérelt és támogatott eklektikus valláspótlék. A materializmus és a New Age nem ellentétei egymásnak, hanem csak az antispirituális hadjárat különböző szakaszai, mindkettő a modernitás eszmerendszerének szerves része. A hadjárat első szakaszában a nyugati civilizáció szellemi életében uralomra jut a materialista, ateista az alacsonyrendűt kiindulópontként kezelő természettudomány, az evolúciós biológia, a materialista fizika, a szellemi élet más területein pedig a szociológia, a pszichológia, és deszakralizált művészet.


A modernizmus térhódítása egyet jelentett a tradíciók pusztulásával mind vallási, mind kulturális értelemben, valamint a nominalizmus terjedésével. A hierarchia maradványai is megsemmisültek, „megszületett” a tömegember, a kasztját vesztett ember, aki „már nem tud” transzcendens származásáról és genetikai, szociokulturális, valamint pszichikus tényezők végtermékeként definiálja önmagát. Egyes mai áljobboldali korifeusok a polgárság értékrendszerét, mint jobboldali értékeket határozzák meg, ez is az ideológiai zűrzavar egyik jele. A korai polgárság a tömegember prototípusát testesítette meg, olyan antitradícionalista eszmék lettek a polgárság meghatározó eszméi, mint a humanizmus, a protestantizmus, vagy a kapitalizmus, lényegében a „felvilágosodás” és a XIX. századi nacionalizmus is a polgársághoz kötődő szellemi mozgalmak voltak.

Az alacsonyrendű (démoni), okkult erők, befolyások az alacsonyrendű (tömegember) embereken „keresztül” manifesztálódnak, ezért van az, hogy a New Age „fogyasztói bázisát” is a tömegemberek alkotják. A New Age mint „szellemi tanítás” megfelel a tömegember szintjének az odaadás és a lemondás meg nem követelése, az infantilis optimizmus, a modern mítoszok beillesztése a tanításokba, mint például a fejlődésé a vulgár-reinkarnácionalizmusba, illetve az eklektikus mivolt ideálissá teszik a tömegember számára, mert anélkül, hogy lényegesen változtatnia kellene életén, abban az illúzióban ringathatja magát, hogy valódi, hiteles szellemi úton jár.

A New Age „őse” a teozófia, a teozófusok terjesztették el nyugaton a keleti tanokat, pontosabban a keleti tanok meghamisított változatait. A New Age magában foglalja ezeket a tanokat, a reinkarnációt, a jógát és kiegészül olyanokkal, mint az „ezotéria” az „ufó hit” vagy a reiki. A New Age nevű szellemi bevásárlóközpont „mesterei” nem követelik meg, buddhista terminológiával élve a létszomj megszüntetésére való törekvést, nem követeleik meg a tudat és az ego feletti uralmat. A materialista, ateista szovjetúniónak is megvolt a maga „New Age” mozgalma, a kozmizmus. A kozmizmus fő célkitűzése az ember fizikai halhatatlanságának megvalósítása volt.

A New Age magyar aspektusai a következők. 
A szerves népi kultúra magasrendűségének mítosza, a táltoshagyomány „újraélesztése”. A Jézus párthus herceg, vagy egyenesen magyar volt féle blaszfémiák, az újjászületett turánizmus, legalábbis annak egyes fajtái. A „magyar New Age bázisát is a tömegemberek adják, akik „kiéheztek” a szellemi tanításra és akik mindent kritikátlanul elfogadnak, ami „le van kenve” a magyar hagyomány mázával. Mindez nemritkán menekülés a fogyasztói társadalom, sokszor a saját élet, a tömegember létmód sivársága elől. Az áltanítók nem tesznek mást, minthogy meghamisítják a tanításokat, a hagyományt,  „fogyaszthatóvá”  teszik, vagyis leszállítják a tömegember szintjéhez, tehát az áltanítások nem jelentenek valódi „menekülési útvonalat” a tömegember létmódból.

A New Age és annak magyar aspektusai keresztény és főképp katolikusellenesek.Ennek is több fajtája van, vannak, akik az egész kereszténységet elutasítják, mert zsidógyökerűnek, vagy a zsidó szellem megtestesülésének tartják, amit Pál apostol és hozzá hasonló „ravasz zsidók” fejlesztettek ki, hogy „megmételyezzék” zsidó szellemmel a gój népeket.
Ezen nézet képviselői a Szent István által végrehajtott térítést és államalapítást a judeokereszténység győzelmének tekintik a magyarság felett, amely elindította ezeréves „vesszőfutásunkat”, hanyatlásunkat. Az államalapításra úgy tekintenek, mint egy korszakhatárra, amely után a „múltat végképp eltörölni” szellem lett uralkodóvá, a múlt alatt értve a dicső pogány magyar múltat természetesen. Ennek ellentmond az, hogy például az Emese álma mondája, vagy a Vérszerződés története egy udvari történetíró által maradt fenn, mint ahogy a kor hivatalos történetírása őrizte meg Attilától és a hunoktól való származás tudatát is, tehát szó sincs a pogány múlt megtagadásáról.

Egy másik nézetrendszer képviselői beillesztik Jézust mítoszainak rendszerébe, szerintük Jézus párthus herceg volt, vagy „szkíta hazafi”, megkülönböztetik a jézusi és páli kereszténységet, ahol az egyik a szkíta a másik a zsidó szellem megnyilatkozása.
A „neo-manicheisták” a manicheus vallást és annak középkori manifesztációit a bogumilokat és a katharokat tekintik a valódi, jézusi kereszténység képviselőinek és amelyek tanításainak beteljesítése a magyarságra vár. A „szkíta kereszténység” fajmítosz, amely egyenlőségjelet tesz az egyetemes és a nemzetközi közé, és erről az alapról kiindulva elutasítja az Univerzális katolicizmust. Újabban ezen körökben is megjelentek azon szabadkőműves ihletésű tanok, amelyeket a Da Vinci kód és a hozzá hasonló fantazmagória-gyűjteményekből ismerhettünk meg, mint például hogy Mária Magdolna Jézus felesége volt

A „magyar New Age” további aspektusait jelentik még a Tamana, az Arvisura kutatás, vagy a „magyar atlantiszmítosz” a magyarságot a Csendes-óceánba süllyedt, Mu nevű kontinensről eredeztető elmélet. A „nacionalista hullám” keretében újjászületett a turánizmus is. Ahogy a „klasszikus” turánizmusnak is két fő iránya volt, az egyik pozitív, tényeken alapuló, a másikban pedig teret nyertek olyan antitradícionális eszmék, mint a nemzeti vallás, a nemzeti királyság, valamint a keresztény és nyugatellenesség, ez a mai „újjászületett” turánizmus esetében sincs másképp. A mai „pozitív turánizmus” eredménye, a közép-ázsiai rokonság genetikai kutatásokon alapuló bizonyítása a rokon népekkel való kapcsolatépítés, többek között a Kurultáj nevű rendezvények segítségével, megpróbálnak fellépni az őstörténet-kutatás „kóklerei” ellen. A „negatív turánizmus” kapcsolódik a „magyar New Age”-hez, a fajmítoszhoz, az európaiság helyett az ázsiai eredetet teszik vonatkoztatási ponttá.

Amit tehát korszakváltásként definiálunk, az az antitradícionális, antispirituális hadjárat újabb szakasza. Egyre inkább elsötétülő korunkban egyre nehezebb a hiteles tanítások, szellemi utak és tanítók „felismerése”. A magyarság szellemi újjászületése lehetetlen a tévtanok kiküszöbölése nélkül. Ha az antispirituális hadjárat győzelemre jut, akkor még egy, a mainál is Isten és emberellenesebb korszak jön el, az emberalatti (démoni) erők uralma, a totális sötétség kora.

Guelf