Hogyan viszonyuljunk az iszlámhoz?

Európában rohamosan nő a muszlim népesség száma, és a rossz európai demográfiai mutatók miatt az aránya is, az iszlám nemcsak Európában, más kontinenseken is egy terjedő, növekvő, hódító vallás, az iszlám radikális, néha velejéig barbár „arcai” egyre hangsúlyosabban nyilatkoznak meg, reakcióképpen Európa és világszerte erősödnek meg az iszlámellenes szervezetek, tendenciák.

Néhány jelenkori tény, tendencia, amelyeket felhasználva azon fogunk elmélkedni, néhány perc erejéig, hogy hogyan kellene viszonyulni a jobboldali szubkultúra tagjainak, és persze bizonyos értelemben a nyugati átlagembereknek is az iszlámhoz, az iszlám bevándorláshoz, hódításhoz.

Először is mit értünk az iszlám alatt? El szeretnénk kerülni azt a hibát, hogy kívülállóként akarjuk megmondani, hogy mi az iszlám, pláne azt, hogy mi a valódi iszlám és mi nem az, ezt a hibát követik el a hazai iszlámmentegető nemzeti radikálisok, jobboldaliak ,mikor azt mondják, hogy például az Iszlám Állam az nem valódi muszlim szervezet, abban igazuk van, hogy nem ez az iszlám, de azt látnunk kell, hogy ez is az iszlám.

Az iszlám egy sokszínű, sokarcú vallás, civilizáció, az iszlám hódító, terjedő vallás, ugyanakkor a modernizmus felbomlasztó, aláásó támadása alatt is áll vannak, akik úgy interpretálják az iszlám fundamentalizmust, mint a modernizmusra való „megtérés” előtti válságtünetet, reakciót, amely marginalizálódni fog, vagy eleve marginális jelenség, amely majd el fog tűnni.

Míg mások, vannak ilyenek a hazai jobboldalon is, úgy tekintenek a „valódi” iszlámra, mint a tradíció „utolsó védőbástyájára”, a modernizmus, az alászállás, a hanyatlás, az antitradíció erői elleni küzdelemben.

Ezen tradícionalisták egyfajta szövetséget vizionálnak a muszlim és a keresztény tradícionalisták között, azonban tradíció alatt mind keresztény, mind muszlim vonatkozásban a szolipszista eretnekséghez kötődő irányzatot értik. Tehát egy olyan irányzatot, amely mindkét vallás számára eretnekség, blaszfémia, az egyik, ha nem a legsúlyosabb tévelygés, egy ilyen alapokon létrejövő keresztény-muszlim tradícionalista szövetség, csak alaptalan vízió.

Van egy másfajta viszonyulás is az iszlámhoz, amely terjedőben van, amely nem szövetségről beszél, hanem önkéntes meghódolásról, az iszlám még meglévő erkölcsi magasabbrendűségére, modernizmussal való szembeszállására, a homoszexualitás, az alkoholfogyasztás elutasítására hivatkozik, amely tényezők a kereszténységben már sokszor a „felszín alatt” sincsenek jelen. Vagyis a kereszténység már meghódolt, már nem valódi alternatíva, szemben a (még) erős, hódító iszlámmal.
A kereszténység meghódolt a modernizmus előtt, a Nyugat már egy posztkeresztény, kiüresedett, lealacsonyodott civilizáció, ahol az egyéneknek szembe kell néznie a közösség,a hagyomány hiányával, és a Nyugatot sújtó egzisztenciális vákuummal. Íme ,néhány érv az iszlám mellett, amelyek rávilágítanak arra, hogy nemcsak demográfiai, hanem spirituális kihívást is jelent az iszlám a Nyugat számára.

S mik a válaszok erre a kihívásra?

A Charlie Hebdo nevű párizsi szatirikus szennylap elleni iszlamista merénylet napjára volt kitűzve Michel Houellebecq Behódolás című regényének a franciaországi megjelenése, ezen események összeesése tökéletesen szimbolizálja, vagy inkább megjeleníti az okokat és az okozatokat, a szembenállás, a szembekerülés bizonyos fajtáját, lehetséges magyarázatát. A merénylők képviselték az intoleráns, „vita képtelen”, életerős, (még képesek ölni érte), agresszív iszlámot (legalábbis ezt az arcát), a liberális szennylap pedig megjeleníti a „felvilágosult” semmit sem tisztelő, (pláne a vallást), mindent meggyalázó, a Nyugatot (legalábbis ezt az arcát). Ez, a már a jelenben is létező konfliktus a jövőben, az iszlám erősödésével (a nyugati-iszláméval) csak erősödni fog.
Persze jegyezzük meg, hogy a nominalista, deszakralizált Nyugat sok társadalmában vallási szintre emelték a holocaustot, tehát mégiscsak van valami ami „Szent”.

Houellebecq könyvét értelmezték úgy is, mint „vádiratot a liberalizmus ellen”, ezen értelmezők szerint, a szerző a liberalizmust teszi felelőssé Európa „kiüresedéséért” és okozatként az iszlám térnyeréséért.
Más értelmezők szerint viszont nem erről van szó, nem kizárólag a liberalizmus a felelős a hagyomány(ok) (vallási, nemzeti)képviselői, szintén azok, egész civilizációnk „üresedett ki”, és „vált éretté” a behódolásra.
Houellebeq könyvének európai szintű sikere is jelzi, hogy az iszlámra való reakció kérdése, tovább menve az iszlámellenesség „elöntötte” a mainstream szinteket, az irodalomban, a sajtóban, a médiában, és a politikában is.
Az egész Nyugaton megjelentek az iszlámellenes erők, pontosabban már korábban is jelen voltak, de a közelmúltban erősödött fel a jelenség.

A Pegida átlépte Németország határait, már Európaszerte jelen van, sőt Észak-Amerikában és Ausztráliában is, rendszeres demonstrációikon, néhol kevesen, máshol sok ezren, esetleg tízezren vesznek részt. A francia identitáriusokat ismertebbé tevő egyik akciójuk egy mecsetfoglalás volt, s mára az identitárius mozgalmak, közösségek is jelen vannak Európaszerte, mintahogy a „klasszikus”nacionalista, jobboldali, szélsőjobboldali szervezetek is.
A Pegida mozgalmak nem sorolhatók be a szélsőjobboldaliság kategóriájába, mert nem kérdőjelezik meg a demokráciát, nem antiszemiták, sőt ellenkezőleg, az Izraelbarát, filoszemita mozgalmak legújabb „generációja”. A korábbi „generációhoz”, azok a nyugati, nemzeti radikális szervezetek tartoznak, akiknél az ezredforduló környékén ment végbe a filoszemita fordulat, döntő részben az iszlámveszélyre reagálásképpen. Furcsa ideológiai „szituációk” állnak elő: A jobboldali nemzeti radikálisok egy jelentős része (Nyugat-Európában) Izraelbarát lett, ugyanakkor felerősödött a baloldali Izraelellenesség, rohamosan emelkednek az antiszemita cselekmények számai, ezeket döntő részben muszlim bevándorlók követik el, ennek a muszlim nyomásnak köszönhetően rohamosan csökken Nyugat-Európa zsidó lakossága. A közelmúltban egy zsidó újságíró rejtett kamerás felvételt készített arról, hogy kipában sétál Párizsban, s eközben, milyen attrocitásokat kellett elviselnie a muszlim bevándorlóktól, ennek a helyzetnek köszönhetően a franciaországi zsidóság egy része kivándorol, más része pedig nemcsak a szavazatával támogatja a korábban antiszemitának tartott francia Nemzeti Frontot (Front National), hanem zsidó képviselőjelöltjei is vannak.

Az iszlámellenesség a főállású toleránsok által iszlamofóbiának nevezett jelenség fajtái, a hagyományos keresztény jobboldali iszlámellenesség, amely a Nyugat megvédendő értékei közé a kereszténységet, mint vallást, morális rendszert, a fehér rassz magasrendű kulturális teljesítményét. és természetesen magát a fehér embert sorolják (és persze még más dolgokat is). A liberális iszlámellenesek egészen más dolgokat, értékeket (általuk annak tartott) akarnak megvédelmezni az iszlámtól, például a demokrácia, a homoszexuális jogok, a véleménynyilvánítás szabadsága, melybe belefér a vallásgyalázás is (lásd Mohamed karikatúrák). S, van egy harmadik fajta is, amely vegyíti a keresztény és a liberális önvédelmet, ennek a fajta iszlámellenességnek az egyik ismertetőjele  hangsúlyos Izrael pártiság (ez egyébként a liberálisokra is igaz) ide tartozik például a Pegida, valamint a különböző neoprotestáns „egyházakhoz”, szektákhoz kötődő szervezetek, blogok. A viszonylag új mozgalmak közül az identitáriusok nem igazán sorolhatók be egyik kategóriába sem.

Végezetül a továbbiakban azt próbáljuk meghatározni, hogy a hazai keresztény jobboldaliként leírható közösségeknek, egyéneknek milyen módon, módokon kellene reagálniuk, viszonyulniuk az iszlámra, mint spirituális és fizikai kihívásra, valamint az iszlámellenesség liberális és filoszemita formáira.
Houellebecq könyvében bemutat egy alternetívát, azokat az exidentitárius szereplőit, akik azért hódolnak be az iszlámnak, mert úgy gondolják, hogy a kereszténység már elvesztette minden ellenálló képességét a hanyatlással szemben, a Nyugat kiüresedett.
Ezen hamis tradicionalizmus képviselői jelen vannak a hazai jobboldali szubkultúrában is, ezek már nemcsak egy keresztény-muszlim tradicionalista szövetségről fantáziálnak, hanem iszlám uralomról, amely majd „rendbeteszi” az antitradicionalista, modern, „elbuzult”, degenerálódott Nyugatot.
Ezt az altenatívát nem azért tekintjük hamisnak, mert nem értünk egyet a Nyugat jelenlegi állapotáról felállított „diagnózisával”, hanem azért, mert úgy gondoljuk az iszlámnak való meghódolás, nem egyszerűen egy tradícióváltás (választás) lenne, hanem egy új civilizáció születése lenne, ami már nem Európa többé.

A Nyugat társadalmaiban az utóbbi évtizedek folyamán felerősödtek az iszlámellenes tendenciák is, olyan nem hagyományos jobboldali formák, melyeknek elemei a filoszemitizmus, az Izraelbarátság, vagy a liberalizmus (a liberális értékek védelme), és keverednek bele keresztény elemek is, ennek egyik reprezentánsa (mint írtuk) a Pegida. Van-e esély arra, hogy itthon is uralkodóvá válhat ez az irányzat?

A magyar jobboldal hagyományosan antiszemita, de nem csak a jobboldalon, hanem a társadalom többi szegmensében is kulturális kód az antiszemitizmus, tehát a válasz látszólag, vagy elsőre nem, de ha megnézzük a francia jobboldal példáját, amely szintén hagyományosan antiszemita, de mégis, ma a jelentős része (a Nemzeti Front és csatolt részei elsősorban) filoszemita, Izraelbarát. A jobboldal „átprogramozása” lehetséges, tehát a nem nem biztos, hogy a jó válasz.
Itthon is egyelőre, még többnyire csak az interneten, de megjelentek ezen irányzat képviselői is, a magyar jobboldal „átprogramozása” is elkezdődött.

Ez ellen úgy védekezhet, hogy nem fogadja el az „ellenségem ellensége a barátom” nevű logikus, de nem helyes elvet. Nemet kell mondani (az egyéneknek és a közösségeknek is) a filoszemita, liberális „átprogramozási” kísérletekre, és a hamis tradicionalizmus kísértéseire egyaránt.
Ahogy a Nyugat hanyatlása, összeomlása még inkább gyorsuló folyamattá válik, annál erősebbek lesznek hazánkban is a hamis alternatívák, ezért szükség lesz (már ma is lenne) egy korszerű, harcos jobboldalra (egy jobboldali szervezeti, közösségi hálózatra), amely megpróbálja felmutatni, megvédeni, újra uralkodóvá tenni hagyományos, jobboldali, keresztény értékeinket.

Az, hogy ennek mennyi az esélye, mik a lehetőségeink az egy másik kérdés.

 Guelf