Gondolatok Európa Jövőjéről


Oswald Spengler szerint a Nyugat alkonya elérkezett. S ez civilizációs „élettörvény”, mert „hivatását” betöltötte, „elöregedett”, s az a sors vár rá, mint a többi, korábban elbukott civilizációra. A Nyugat társadalmai jelenleg már a fizikai önmegsemmisítés fázisában vannak, s, hogy ide jutottak, annak előzménye, oka, az európaiság lényegét adó szellemi és erkölcsi alapok, „talapzat” meggyengülése, s tervbe vett végső megsemmisítése. A XVIII. század végén, a XIX. század elején egy civilizációs „törés” következett be, amely azóta is egyre súlyosbodik. A modern társadalmak a válságok társadalmai, mert a modernizmus maga a válság. A modernizmus „szétmarja” a hagyományt, a vallási, a közösségi, a művészeti hagyományt, felforgató eszméi, mozgalmai, aláásták a hierarchia, az autoritás ideáit, megkérdőjelezték az igaznak, a szépnek, a normálisnak még a meghatározhatóságát is.
     
A Nyugat társadalmai szellemileg lehanyatlottak, a szellemi hanyatlást követte az erkölcsi lehanyatlás, majd ezek „eredményeképpen” beindult a Nyugat társadalmainak önfelszámolása, mely az egyre fenyegetőbb demográfiai katasztrófában testesül meg.
Ezekből következik, hogyha a demográfiai válságra keresünk megoldást, nem elég a politika, szociálpolitika, a gazdaság „szintjén” keresni azt, mert egy civilizációs „törés” eredménye, tehát ha érdemi, valós megoldást akarnak, az arra hivatottak találni, ezt a civilizációs problémát kell, kellene megoldaniuk.
A Nyugat társadalmai szociológiai értelemben posztkeresztény társadalmak, a külső „civilizációs maszk” még keresztény, de a társadalmakat már más eszmék mozgatják, persze vannak egyéni és közösségi kivételek, de ezek szerepe marginális. A modern társadalmak „széttöredezett” társadalmak, az egységes „idearendszert” felváltották a szubkultúrák, végbement a túlzott individualizáció, az atomizáció, folyamatos a háború a család intézménye ellen, a gender ideológia például már a nemiség valóságos voltát tagadja, csupán társadalmi kreálmánynak tartva azt.  

Háború a család ellen

Ma a házasságok közel fele válással végződik, persze a polgári házasságokról van szó. Egy valóban vallásos társadalomban elképzelhetetlen a polgári házasság intézménye, pontosítva egy valóban keresztény társadalomban.
A család elleni háború első nagy hadjárata a polgári házasság elfogadtatása, és elterjesztése volt, kiegészítve persze a válás lehetőségével.
A polgári házasság egy felmondható szerződés, amely alapjaiban ingatta meg a társadalom legkisebb egységét, a családot.

Ezzel párhuzamosan a modern életformaváltás „szétporlasztotta” a nagycsalád hagyományos rendszereit, formáit, s amely átadta a helyét a nukleáris családmodellnek, ami a szülőkből és a gyerekből, gyerekekből áll.
A család elleni háború része a családon belüli erőszak propaganda is. Természetesen létező és súlyos jelenségről van szó, amit nem szabad lekicsinyelni, úgy tenni, mintha nem létezne, propaganda alatt az értendő, mikor a problémát csak a férfiakra hegyezik ki, úgy bemutatva, mint kizárólag az „elnyomó”, patriarchális gender terminológiával élve, a feudális szemléletű család problémáját.
Holott a szakirodalom szerint a családon belüli erőszakot elkövetők nemi aránya megközelítőleg 50-50%, más adatok szerint 60-40% a férfiak javára.

 A család elleni háború újabb fázisa, a sok országban sikeres törekvés a homoszexuális „házasság” elfogadtatására, de persze a „haladás” útján nincs megállás, ma már komoly tudósok által támogatott törekvések vannak a vérfertőzés legalizálására is.
Ha egy társadalom sikeresen ássa alá saját alapegységét ,a családot, az szükségszerűen vezet demográfiai problémához, általánossá válik a bizalmatlanság, a bizonytalanság, a házasság, a család többé már nem a férfi és a nő felbonthatatlan szövetsége, egy életen á
t.

A modernitás a nagy anómia

Szintén a család elleni háború eredménye az együttélés, mint életforma elterjedése, ahol sokszor még a polgári házasság megkötéséig sem jutnak el.
De nemcsak a család intézményének vizsgálata során érzékelhető az értékválság, az, „átitatja” a Nyugat társadalmait, az öngyilkosság, a terjedő drogfogyasztás, a legális drogok (például alkohol) fogyasztásának drasztikus növekedése, az egyre brutálisabb bűnelkövetési módok a fiatalkorú bűnözőknél, a mentális, pszichés zavarok terjedése, mind ennek az értékválságnak a szimptómái.

A nyugati szociológia a XX. század második felében írta le a „káosz generáció” megszületését, olyan eseteknél például, amikor fiatalok bábukat dobáltak autók elé, így balesetet okozva. Az volt az újdonság, hogy hiányzott a normaszegés tudata, tehát már nem erkölcstelen (aki még tudatában van a normaszegésnek), hanem erkölcs nélküli (aki már nem) elkövetőkről van szó.
A káosz generáció megszületése is egy tünet, annak a nyugati társadalmak életében lezajlott folyamatnak a tünete, amely során a Nyugat szellemileg és erkölcsileg lehanyatlott.

Ennek a lehanyatlásnak másik jele a társadalmakra, és a társadalmakat alkotó közösségekre, valamint az egyénekre is jellemzővé vált célvesztettség.
Egy hagyományos társadalom „irányul valamire”, tagjai számára „célt jelöl ki”, amely cél metafizikai, spirituális (például a középkori ember számára az üdvözülés volt ez a cél).
Egy modern társadalom nem „jelöl ki” spirituális célt a tagjai számára, ezért azok, akiknek erre van igényük keresnek maguknak, lehet kapcsolódni a hagyományos vallásokhoz, vagy különböző álspirituális irányzatokhoz, alternatív életmódmozgalmakhoz, de nincs egy (spirituális) cél amire az egész társadalom irányul.

Ennek a céltalanságnak az egyik „kivetülése” a bulikultusz, a „szombat esti láz”, ha valaki látni szeretné, hogyan járja „haláltáncát” a nyugati civilizáció, akkor csak ki kell mennie valamelyik hazai, vagy európai város utcáira péntek vagy szombat este.
A legális és illegális drogok fogyasztása, a lealacsonyított szexus biztosítják a bódulatot, „menekülést”.
Erkölcsi értelemben a szexualitás lényege a testi, lelki önátadás, a „freesex” esetén szó sincs semmilyen lelki önátadásról, a puszta időtöltés, a szórakozás egy fajtája.

De a nemiség más területeit is érinti a válság, a homoszexualitás és elfogadottságának terjedése, további emberellenes tendenciák, mint például a vérfertőzés, vagy a zoofília propagálása, de ebbe a körbe tartoznak, a nemek összemosódása, vagy a férfiasság ellen vívott háború is.
A modern társadalmakban háborút vívnak, már az óvodától kezdve a férfias megnyilvánulások, tulajdonságok ellen, folyamatosan aláássák azokat, így a társadalom feminizálódik, ugyanakkor a nők jelentős része férfias tulajdonságokat vesz fel, így a nemek közötti polarizáció csökken.


Demográfiai Válság

A szellemi és erkölcsi lehanyatlás, a „célvesztettség”, az össztársadalmi anómia elvezetett a nyugati társadalmak „önfelszámolási programjának” beindításához.
Néhány kivételtől eltekintve a nyugati társadalmak döntő többségében legalizálták az abortuszt, mint a nők emancipációjának, „felszabadításának” nagy eredményét, s amely primitív gyermekgyilkossági módszernek áldozatul esett gyermekek számát csak hazánkban hat és nyolcmillió közé teszik.
Ha összeadnánk a nyugati társadalmakban végrehajtott abortuszok számát, egy nagyon nagy szám jönne ki, amely jelentős mértékben járult hozzá a demográfiai válsághoz.

A demográfiai válság további okai, összetevői, a gyermekvállalási hajlandóság radikális csökkenése, a gyermekvállalás idejének eltolódása, a termékenység csökkenése, a meddőség terjedése.
A hagyományos családmodell (a nagycsalád) szétesése, nemcsak nyugaton, a világ többi részén is együtt jár a gyermekszám csökkenésével, s ezekben a társadalmakban ezzel párhuzamosan kiépült, kiépül a nyugdíjrendszer, az idősellátás különböző formái, átvéve a hagyományos család ezzel kapcsolatos funkcióit, legalábbis egy bizonyos részüket.


Az elmúlt évtizedekben általánossá vált a gyermekvállalás kitolódása a harminc feletti életkorra, ennek több következménye is van, nyilván, ha később kezdődik a gyermekvállalás, nagy eséllyel kevesebb gyermeket is vállalnak.
Ma hazánkban a házaspárok megközelítőleg ötöde meddő, s ez a nagy szám a kitolódási folyamatnak is köszönhető, mert harminc-harmincöt év felett jóval nagyobb a meddőség esélye is.

Vannak olyan kutatások, melyek szerint, ha összehasonlítjuk a XX. század elejét és végét, akkor a nyugati társadalmakban élő férfiak nemzőképességének jelentős csökkenése állapítható meg, mely „köszönhető” elsősorban az ipari társadalmakra jellemző „kemikalizált” környezetnek, a vegyszerek, káros anyagok, a dohányzás, és az alkoholproblémák káros hatásainak. Megváltozott az emberek életmódja, ezt a mai kor nyelvén mozgásszegény életmódnak nevezik, az élet ritmusa felgyorsult, s ennek velejárója a stressz, s az utóbbi évtizedekben megjelent és elterjedt szintetikus kábítószerek szintén a káros anyagok, hatások sorát gazdagítják.

De nem csak káros fizikai, kémiai hatások terjedtek el, hanem a káros „szellemi, mentális” hatások is. A szélsőséges individualizáció, a feminizmus, a káros emancipáció, az „igénykultusz”, amely szintén alapjaiban változtatta meg a párkapcsolatok rendszerét. Az „igénykultusz” azt jelenti, hogy az alázat, a másik „szolgálata” helyett, az egyén, a saját „igénylistája” alapján választ, s az alapján próbálja alakítani a párkapcsolatát. S az is gyakran előfordul, hogy ezen a „listán” a gyermek, már „nincs rajta”. Olyan új „életstratégiák” jelentek meg, mint például a szingliség, egy hagyományos társadalomban szinte elképzelhetetlen volt, hogy egy nő önként válassza az egyedül maradást, ez az „életstratégia opciók” között nem volt „felajánlva”, persze ezekben a társadalmakban is voltak, akik magányosak maradtak, de nem valamiféle „szinglifilozófia” hatására.

A Nyugat társadalmaiban egyre elfogadottabbá válik a gyermektelenség, egyrészt azoknak a száma nő akik, nem akarnak gyereket, másrészt azoké, akik tolerálják ezt az életellenes „életstratégiát”. A férfiasság elleni háború a nemek közötti polarizáció csökkenése, a nemi szerepek összemosódása, mind csökkenti az „alkalmas” férfiak és nők számát. Továbbá csökkentő tényezők még, a család instabilitása, a különböző kötődési zavarok, mint a kötődésre képtelenség, vagy az ellentéte a „mindenkihez” való kötődés, szintén csökkenti az „alkalmasságot”. Az elmúlt évtizedekben a gyermekszám csökkenésével párhuzamosan megszületett a „vattageneráció”. amely jelenti az elkényeztetett, a konfliktus kerülésre kondicionált, problémamegoldásban nem jeleskedő (mert nem tanítják meg rá) generáció(k) megszületését, természetesen egy adott generáció nem minden egyes tagjára igaz ez, de sajnos a „vattagenerációt” kitermelő szülői, nevelői attitűdök általánosnak mondhatóak a nyugati társadalmakban, s ez is többek között oka a családalapítás későbbi életkorra tolódásának, mert a „vattageneráció”tagjai később válnak mentálisan, pszichésen éretté a családalapításra. A fenti, a demográfiai problémával foglalkozó néhány gondolat is jelezheti, hogy a probléma mennyire komplex, amire nem adható egy „egydimenziós” válasz.


Bevándorlás – Kivándorlás – Cigánykérdés

A Nyugat társadalmainak önfelszámoló programja az abortusz, a család instabillá tétele, a homoszexuális propaganda mellett „tartalmazza” az afrikai, ázsiai, latin-amerikai eredetű bevándorlást is. Ez a fajta bevándorlás a II. világháború után vált tömeges méretűvé, s mára már odáig súlyosbodott, hogy egyes társadalmakat már a közeljövőben egy évszázadra előretekintve az egész nyugati civilizációt a megsemmisülés veszélyével fenyegeti.

A multikulturális „álom” lassan végleg szertefoszlik, elég csak a párizsi, londoni, stockholmi faji zavargásokra gondolni, ezek és az ezekhez hasonló események, csak a „jéghegy csúcsai”, aki elfogulatlanul megvizsgálja a multikulturális modellt, annak nyilvánvalóvá kellene, hogy legyen, hogy ez a modell nem működik. A bevándorlók nem integrálódnak a befogadó államok érték és normarendszerébe, sőt például a harmadik, negyedik generációs muszlim bevándorlók között erőteljes iszlamizációs törekvések, jelenségek figyelhetők meg. (iszlám fundamentalizmus, „sharia-police”stb.)

Nemcsak szellemileg, fizikailag is szegregálják magukat, azokból a városrészekből, ahol a számuk meghalad ,egy bizonyos mértéket a fehér lakosság elmenekül, tehát kialakulnak, nem a multikulturális, hanem az etnikailag szegregált települések, amerre példa Marseille esete is. A bevándorlók „demográfiailag” sem integrálódnak, jóval magasabb a gyermekszám a bevándorló családokban, mint a befogadó nemzetek családjaiban, tehát a fehér „bennszülött” lakosság lélekszáma rohamosan fogy, míg a bevándorlóké rohamosan nő, s ez, mivel a „multikulti paradicsom” csak nem akar megszületni, egyre több és egyre durvább konfliktus keletkezik a bevándorló és az őslakos társadalom kapcsolatában.

A fizikai erőszaktól (például minden ötödik franciát bántalmaztak már bevándorlók) kezdve, a szexuális molesztálás, a „nemi erőszak dzsihád”, a gyilkosság, a faji zavargások alkotják ezen konfliktus elemeit. Az iszlám etika szerint az a nő, aki gyakran váltogatja a szexuális partnereit és/vagy lengén öltözik az „kurva”, így „magyarázzák” tettüket svédországi, nemi erőszakot elkövető muszlim bevándorló fiatalok. Tehát két kultúra, normarendszer konfliktusáról van szó, az egyik a liberális „freesexet” elfogadó, toleráns, jámbor svéd, a másik egy intoleráns, a nemi erkölcsöt komolyan vevő, a legkevésbé sem jámbor, életerős, hódító iszlám.

Svédország a „nemi erőszak járványtól” leginkább sújtott országok közé tartozik, s ezen esetek jelentős része, egyesek szerint döntő többsége sosem kerül napvilágra, s ennek több oka van. Egyrészt pszichológiai, a szégyen, a segítségkérés nehézsége, s van egy másik, ami ezeknél is súlyosabb, a rasszizmus vádjától való félelem. Ez a fajta félelem eredményezte azt a közelmúltban nyilvánosságra került angliai esetet, ahol kiderült, a pakisztáni bevándorlók éveken keresztül büntetlenül erőszakolhattak meg angol, és egyébként a saját fajtájukhoz tartozó kislányokat is, mert a szociális munkások, gondozók féltek jelenteni az eseteket, nehogy rasszizmussal vádolják őket. Ez az eset végül elérte a mainstream média ingerküszöbét, de az Európaszerte nap ,mint nap történő esetek döntő többsége nem.

Kelet Európa országai ugyanolyan rossz demográfiai mutatókkal rendelkeznek, mint a Nyugat-Európaiak, de keleten még nem az Európán kívüli bevándorlás az első számú probléma, hanem a cigány népességrobbanás. Bulgária, Románia, Szlovákia a leginkább érintettek, de hazánkban is nagy terhet ró, s a jövőben még nagyobbat fog a szociális ellátórendszerre, még tovább fog romlani a már most is súlyos bűnözési ráta, továbbá, ahogy fokozatosan tovább fog torzulni a magyar és a cigány népesség aránya a társadalmon belül, úgy fog csökkenni a cigányság, mint közösség szocializációjának esélye a többségi normarendszerhez.

Ez utóbbi dolog azért is könnyen belátható, mert már a jelenben sem, sőt a múltban, amikor a társadalmon belüli arányuk jóval kisebb volt, akkor sem működött ez a szocializációs folyamat. A Közép- és Kelet Európa országainak demográfiai helyzetét súlyosbítja az egyre fokozódó kivándorlás, a nyugat- európai kivándorlás is, még ha nem is „klasszikus” kivándorlásról is van szó, de a nyugaton dolgozók egy része már nem akar hazatérni, másrészt a fiatalok, akik kimennek, tehát ez is egy újabb tényező, amely hozzájárul a családalapítás idejének kitolódásához.

Tehát mind Nyugat-, mind Kelet-Európa fehér lakossága
fogy, a bevándorlók és a cigányság száma és aránya nő, a keleti államok helyzetét súlyosbítja a kivándorlás, a PC, a multikulturalizmus, még mindig uralkodó ideológiák. A továbbiakban néhány gondolat erejéig egy lehetséges jövőképpel foglalkozunk.

 

Néhány gondolat Európa jövőjéről

Ha a jelenlegi trendek folytatódnak, a nyugati társadalmak olyan vívmányai, mint a társadalombiztosítási, vagy nyugdíjrendszer össze fognak omlani. Túl sok lesz az „eltartott” a rendszerben a társadalmak elöregedése miatt, és túl kevés az „eltartó”, az aktív befizető, az eltorzuló „korfa” miatt. A jelenleg már tartó spontán szegregációs folyamatok fel fognak gyorsulni, ez nálunk abban nyilvánul meg, hogy azokból az iskolákból, ahol a cigány tanulók aránya elér egy kritikus tömeget, a magyar szülők elviszik a gyermekeiket, de nyugati mintára itt is fel fog gyorsulni a településeken, majd az országon belüli etnikai szegregáció. Ez az Európai méretűvé fokozódó folyamat elvezethet a nemzetállamok korának végéhez.

A nemzetállamok széteshetnek etnikailag homogén területekre, amelyek, mivel a bevándorlók vagy a cigányok által lakott területek nem lennének életképesek, állandó hadakozásban lennének egymással. Egy ilyen, etnikailag homogén terület alakulhat ki akár Észak-Kelet Magyarország és Kelet Szlovákia cigány lakta területeiből is, tehát ezt a példát véve, a mai Magyarország és Szlovákia mint nemzetállami keretek megszűnnek és létrejönnek (jöhetnek) „mozaik” területek, „államocskák”.

Ez a veszély egész Európát fenyegeti, ha a trendek nem változnak meg, létre fog jönni egy „mozaik Európa”. Pokol Béla Európa Végnapjai című művében elemzi a demográfiai válság következményeit és felvet egy lehetőséget, azt, hogy Nyugat-Európa úgy próbálja majd elnyújtani az agóniáját, hogy „elcsábítja”, kivándorlásra készteti Kelet-Európa fiatalságát, s ha ez bekövetkezik, a kelet-európai államok agóniája pedig felgyorsul.



 

Néhány Összegzésféle Gondolat
 
Európa és az egész Nyugat válságban van, szellemi, politikai, gazdasági, demográfiai válságban, de mondhatjuk úgy is, hogy egy válság van, ami a civilizációnk minden területét sújtja. Tehát ha valaki, valakik megoldást keresnek a válság egyik formájára, szimptómájára az „egydimenziós” válaszokkal nem mennek sokra, például a különböző gazdasági, szociálpolitikai intézkedések (családi adózás, kedvezmények, támogatások) hozhatnak némi pozitív változást, de az egész demográfiai válság kezeléséhez kevesek. Ha létrejön a „mozaik Európa” az etnikailag, kulturálisan, vallásilag széttöredezett Európa az csak ideiglenesen lesz életképes (vagy egyáltalán nem), jönni fog egy szervező erő, egy „nagy narratíva”, mint ahogy a Római Birodalom bukása utáni „széttöredezett” állapotban jött a kereszténység és újra egységbe fogja ezt szervezni, ez az erő az iszlám lesz.

A válságok egy civilizációs „törés” eredményei, amely szellemi, fizikai tendenciák, párhuzamossága és összessége. Ahhoz, hogy a Nyugat, mint kultúra, mint civilizáció, és a Nyugatot alkotó társadalmak fennmaradhassanak egy újabb civilizációs váltásra lenne szükség, de ez nem úgy megy, hogy egy társadalmak, egyik napról a másikra úgy dönt, döntenek, hogy végrehajtják azt, ez ugyanúgy szellemi, erkölcsi, fizikai tendenciák párhuzamossága és végül összessége lehet csak.
Azt, hogy a jelen (és már évszázadok óta tartó és ható) keresztény, Európa és emberellenes tendenciákat sikerül-e lefékezni, megállítani, és pozitív „ellentendenciákat” beindítani, ezzel megakadályozva a Nyugat végső bukását, egy olyan kérdés melyre az elkövetkező néhány évtizedben mindenképpen választ fogunk kapni.