A kibontakozó, pán-európai Új Jobboldal magyarországi követőinek ideológiai iránytűként ajánljuk figyelmébe az Arktos kiadó gondozásában, magyar nyelven is megjelent Daniel Friberg: A jobboldal visszatér c. könyvét. Hasonlóan fontos eszmei alapmű a szintén Arktos gondozásában eddig még sajnos csak angol nyelven megjelent Markus Willinger: Generation Identity – Markus Willinger: Az identitás generáció – és Michael O’Meara: New Culture, New Right
– azaz Michael O’Meara: Új kultúra, új jobboldal – című művek.
Ajánlásunkkal egybekötve kívánunk sok szerencsét és kitartást tisztelt
olvasóinknak a különböző ellenálló identitás-sejtek létrehozásához és az
ideológiai tanuló- és olvasókörök megalapításához, melyek szellemi és
utcai ellenállásunkat tudatossá, ideológiailag megalapozottá és
célirányossá teszik; a jól megalapozott tudás, önmagunk képzése fegyvert
ad kezünkbe az eljövendő szabadságharcokhoz! Jelen írásunkban
kedvcsináló gyanánt Daniel Friberg: A jobboldal visszatér című könyvét ismertetjük.
A jobboldal visszatér – A valódi ellenzék kézikönyve
Napjainkban korszakváltásnak lehetünk
tanúi, mert a liberálmarxisták ideje lejárt. Daniel Friberg műve
elengedhetetlen ahhoz, hogy felmérjük és meghatározzuk a Jobboldal
jövőbeni fejlődési irányát. Valóban érdekes idők ezek, mert immár
nyilvánvalóvá vált, hogy a fél évszázada tartó nyugati típusú,
balliberális véleményuralom végleg véget ér. Ebben az átmeneti
időszakban immár mindannyian tudjuk, hogy a baloldal ideológiája nemhogy
nem képes korunk társadalmi problémáit megoldani, de egyenesen ők
okozzák problémáink oroszlánrészét. Mi, az ellenzékük joggal érezhetjük
végső győzelmünk eljövetelét.
Mindezek ellenére rengeteg kihívás vár még ránk. Fontos lenne tisztázni, hogy mi milyen alternatívát tudunk felmutatni, mely a jelenlegi öreg, összeomló rendszer helyébe léphet. Kik vagyunk mi és mit kell tennünk? Ha nem adunk választ ezekre a kérdésekre, el fogjuk szalasztani azt a történelmi jelentőségű pillanatot, mely immár a szemünk előtt lebeg.
Daniel Friberg és az Új Jobboldal
‘A svéd Új Jobboldal legfontosabb feladata, hogy egyfajta metapolitikai élcsapatot képezzen annak érdekében, hogy Európa sebeit begyógyítsa, hogy kontinensünket egy széleskörű összefogás eredményeként újra helyére billentse.’— Daniel Friberg
Amennyiben valaki felteszi magában a problémáinkat övező, fontos kérdéseket, Friberg munkásságában garantáltanmegleli a válaszokat is, ezért műve
minden identitárius számára kötelező olvasmány! Daniel Friberg immár tíz
éve a jobboldali, svéd “Motpol” szellemi műhely ideológiai
kulcsfigurája és az Arktos Media könyvkiadó vezérigazgatója. Meghatározó
szerepe volt a svéd Új Jobboldal felemelkedésében, ugyanakkor
munkásságával rengeteget tett hozzá a globális Jobboldal szellemi
fegyverarzenáljához, mivel az Arktos Media hiánypótló, angol nyelvű
fordításai révén emberek tömegei számára tette elérhetővé többek közt
Dugin, Faye és de Benoist műveit. Friberg személyében tehát egy kitűnő
stratégiai érzékkel, látnoki képességekkel és politikai tehetséggel
megáldott embert ismerhetünk meg, mely napjainkban sajnos ritkaságszámba
megy. Más szavakkal fogalmazva: Friberg egy kitűnő ‘metapolitikus’.
Talán ez felkeltette a tisztelt olvasók figyelmét, hogy közelebbről is
górcső alá vegyék történelemszemléletét, világnézetét, a jövőről
alkotott elképzeléseit melyet a ‘Jobboldal visszatér’ című könyvében
foglal össze. Friberg, már a könyve címében választ
sejtet arra a kérdésre, hogy kik vagyunk mi, ugyanakkor látványosan
eltávolodik a jelenlegi, fősodratú áljobboldali tömörülésektől. Ha a
Valódi Jobboldal visszatér, az olyan fősodratú, nyugati politikusok mint
Angela Merkel, Nicholas Sárközy és Anna Kinberg Batra szükségszerűen a
történelem szemétdombjára kerülnek. Ők nem jobboldaliak, ők nem közülünk
valók, hanem liberálmarxista politikusok, akiket tévútjaikon az
osztályegoizmusuk hajt. Évtizedekig az ő fajtájuk határozta meg Európa
számára, hogy ‘merre van az előre’; minél inkább igyekeztek a
társadalmat – a mi társadalmunkat – egy fajta amerikanizált,
szélsőségesen liberálmarxista idea szerint saját ízlésüknek megfelelőre
formálni. A Friberg által elképzelt jobboldal nem ilyen, ő a valódi
európai jobboldalt szeretné életre hívni az Új Jobboldalt.
A második világháborút követően Európa
Valódi Jobboldala válságba került, mert mindenki a vesztes féllel
azonosította. A tragédiát még jobban tetézte, hogy kontinensünket
keletről és nyugatról egyaránt két Európán kívüli nagyhatalom szállta
meg, hogy társadalmát a saját érdekei szerint átformálja. Erre a
helyzetre érdekes választ ad az Új Jobboldal eszmei áramlata, melyet
olyan francia értelmiségiek hívtak életre, mint Alain de Benoist és
Guillame Faye, annak érdekében, hogy megtörjék a liberálmarxisták és
áljobboldali lakájaik nyomasztóan zsarnoki véleményuralmát a nyugati
társadalmak felett.
Metapolitika
‘Korunk káros politikai és társadalmi fejleményei – többek közt – a tömeges bevándorlás, szexuális szabadosság és más hasonló jelenségek nem magyarázhatók kizárólag a történelmi baloldal politikai tevékenységével; a frankfurti kritikai iskola és más hasonló ideológiai műhelyek romboló eszméi nélkül esélytelen lett volna társadalmunk ilyen szintű szétrombolására.’ — Daniel Friberg
Az ‘Identitás generáció’ szintén alapmű
Az Új Jobboldalt megalapító francia
értelmiségi csoport alapos kutatások eredményeképpen kinyomozta, hogyan
lehet az, hogy egykoron szélsőségesnek és marginálisnak tartott eszmék –
és politikai csoportok – mi módon vehették át az irányítást Európa
politikája és kulturális élete felett. Többek közt a hírhedt olasz
marxista filozófus Antonio Gramsci
munkásságát is górcső alá vették. Gramsci igen hasznos elméleteket
dolgozott ki arról, hogy hogyan lehet a társadalom tudatát és
értékrendjét hatásos módon átformálni, mindeközben eltávolodott Marx
szellemiségétől, hogy Georges Sorel-hez
– szindikalista szélsőbaloldali értelmiségi – közeledjen. Gramsci a
társadalmi ideák harcát tanulmányozta, hogy hogyan lehet, egy politikai
eszmét a társadalom stabil vezérlőerejévé tenni kulturális és szellemi
küzdelmek megnyerése révén. A társadalomban a fennálló rend ellen
‘pozícióharcot’ hirdetett. Ez azt jelentette, hogy a marxista rétegek az
ő értékrendjüket közvetítő médiát és egyéb szellemi forrásokat,
alternatív közösségeket és intézményrendszert hoztak létre melyek
küzdelmük során hatalmi bázist jelentettek számukra, így növelték
befolyásukat világszerte.
‘Gramsci megközelítésmódja azért
nóvum, mert az egész addigi – marxi fogalomkörben mozgó – baloldali
társadalomelmélet lényegében két átmenetét tudta elképzelni a
szocializmusra való áttérésnek. Ez a két átmenet vagy egy ökonomista
kiindulópontú átmenet volt, vagy pedig az a forma, amelyet a bolsevik
elmélet reprezentált. Ez utóbbi politikai típusú átmenetet
jelentett,ahol nem a gazdaságban kell az új társadalmi erőknek túlsúlyra
szert tenni, hanem a politikai szférában. A Gramsci által kínált alternatíva
az, hogy se nem a direkt politikai szénában – tehát a politikai államban
-, se nem a gazdasági szférában, hanem a kettő közt közvetítő és a
kettőt összekapcsoló polgári szférában kell az új társadalom értékeinek
és az új társadalmat képviselő csoportoknak domináns tényezővé válnia.
Ezzel Gramsci egész fogalomrendszerében felértékelődik a kultúrának, a
tudatosan létrehozott pártszerveződési formáknak és általában a civil
társadalmat valahogy organizáló, befolyásoló szervezetekeiek a szerepe.
A századforduló tapasztalatai alapján
Gramsci tehát kimondta, hogy lehetséges egy harmadik megoldás,
lehetséges tertium datur, és ez a harmadik megoldás nem más, mint a
kulturális szférában a hegemóniára való szert tevés, majd ennek
következtében és ennek nyomán a politikai hatalomba való átlépés. Ez a hangsúlyeltolódás eltér attól a tradíciótól, amit az addigi marxi elmélet képviselt…’ Forrás: Társadalomelméleti Kollégium (http://tek.bke.hu): Tanulmányok Gramsciról
Gramsci szakított a XIX. századközépi
marxista állásponttal, mely a társadalmat két fő szférára bontotta:
államhatalomra és gazdasági szférára. A hagyományos bolsevik
gondolkodásmód szerint az államhatalmat forradalmi úton kell
megszerezni, oly módon, hogy a proletárforradalom résztvevői átveszik a
hatalmat az állam intézményei fölött és azokat felhasználva – politikai
céljaik érdekében – a társadalmat igyekeznek erőszakkal átformálni egy
fajta ‘felvilágosult’ proletárdiktatúra révén. Egyéb marxista irányzatok
a termelőeszközök feletti hatalomátvétel fontosságát hangsúlyozták.
Gramsci kezdte el hangsúlyozni a polgári társadalom, a civil szféra
fontosságát, elmélete szerint a marxista szervezeteknek itt kell
társadalmi véleményhegemóniára törnie, hogy végül átvegyék az irányítást
az államgépezet és a gazdasági szféra fölött is.
Napjainkban már teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy Gramsci taktikája bevált és sikeresen formálták át a társadalmat a saját szájuk íze szerint. Gramsci felfogásában a marxista pártok és civil szerveződések akkor érhetnek el sikereket és a társadalomban mélyreható változásokat, ha képesek egy teljes kultúrát, új világnézetet hordozni és közvetíteni. A pártnak nem csak politikának kell lennie, hanem etikának, erkölcsnek is. Új erkölcsi nézőpont meghonosítására kell törekednie. Egy olyan mércévé kell válnia, mely az élet valamennyi lényeges szférájában érvényre jut. A pártnak és értékrendjének totálissá kell válnia – nem hatalmi vagy politikai értelemben, hanem a minden napi életvitelben. Tehát, ha egy mozgalom/nemzet/társadalmi osztály politikai pártján keresztül egy új társadalmat kíván létrehozni, akkor ennek a pártnak – mintegy zárvány formájában – az egész új világnak, életvitelnek, valamennyi lényeges elemét tartalmaznia kell az etikától a kultúrán keresztül a politikai magatartásig. Fontos még megjegyezni, hogy Gramsci szerint az új pártnak egy fajta fejedelemmé kell válnia, el kell foglalnia az emberek fejében Isten helyét, a legfelsőbb – szinte vallási tisztelettel övezett – tekintéllyé kell válnia.
Napjainkban már teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy Gramsci taktikája bevált és sikeresen formálták át a társadalmat a saját szájuk íze szerint. Gramsci felfogásában a marxista pártok és civil szerveződések akkor érhetnek el sikereket és a társadalomban mélyreható változásokat, ha képesek egy teljes kultúrát, új világnézetet hordozni és közvetíteni. A pártnak nem csak politikának kell lennie, hanem etikának, erkölcsnek is. Új erkölcsi nézőpont meghonosítására kell törekednie. Egy olyan mércévé kell válnia, mely az élet valamennyi lényeges szférájában érvényre jut. A pártnak és értékrendjének totálissá kell válnia – nem hatalmi vagy politikai értelemben, hanem a minden napi életvitelben. Tehát, ha egy mozgalom/nemzet/társadalmi osztály politikai pártján keresztül egy új társadalmat kíván létrehozni, akkor ennek a pártnak – mintegy zárvány formájában – az egész új világnak, életvitelnek, valamennyi lényeges elemét tartalmaznia kell az etikától a kultúrán keresztül a politikai magatartásig. Fontos még megjegyezni, hogy Gramsci szerint az új pártnak egy fajta fejedelemmé kell válnia, el kell foglalnia az emberek fejében Isten helyét, a legfelsőbb – szinte vallási tisztelettel övezett – tekintéllyé kell válnia.
Hogy céljait elérje, Gramsci igen praktikus fogalmi eszköztárat fejlesztett ki, olyan kifejezésekkel, mint a hegemónia, szerves értelmiség és történelmi blokkok.
Részben ő ihlette meg a 60-as évek újbaloldali hullámát, melynek
képviselői a XX. század végére sikerrel vették át a hatalmat az oktatási
rendszer, a társadalmi közbeszéd és a kultúra – tehát az emberek
értékrendje – felett. Az Új Jobboldal célja is hasonló, bár mi –
természetesen – teljesen más értékrendet szeretnénk a társadalomban
uralkodó ideává tenni; munkánk során Gramsci módszereiből is rengeteget
merítünk. Az Új Jobboldal számára nyilvánvalóvá vált, hogy a politikai
sikerek titka a metapolitikai küzdelmek sikeres megvívásában
rejlik. A metapolitikai küzdelem azon alapul, hogy hatékonyan tudjuk
befolyásolni, hogy az emberek mit fogadnak el igaznak és helyesnek,
milyen szavakat, kifejezéseket használ(hat)nak és hogyan határozzák meg
saját magukat.
Friberg szerint a metapolitika:
‘A metapolitika különböző kulturális
ideák, viselkedésformák és értékek terjesztését jelenti, úgy hogy azok
gyökeret verjenek az adott társadalomban. Azt jelenti hogy a
metapolitika folyamata befolyásolja az emberek véleményét, világnézetét
és azt, hogy hogyan viszonyuljanak kölünböző társadalmi kérdésekhez. Az
emberek ilyen szintű meggyőzése végül a társadalom gyökeres
átrendeződéséhez és megváltozásához vezet. Friberg szerint a
metapolitikai tevékenység nem kell, hogy egy konkrét párthoz vagy annak
programjához kötődjön, a célja voltaképpen az, hogy a politika
játékszabályait és annak kereteit megváltoztassa, újradefiniálja; ezt a
játszmát az európai, kultúrmarxista baloldal nagy hatékonysággal
játssza. ’
A Jobboldal visszatér című
könyvében Friberg értékes, elgondolkodtató bölcsességeket és tanácsokat
kínál olvasójának a metapolitikai hadviselés hogyanjáról és mikéntjéről.
Következetes, tudatos és pozitív alternatívára van szükség a mostani
liberális rendszer helyébe, mely Európát a szakadék szélére juttatta.
Friberg ilyen alternatívát kínál nekünk könyvében. E könyv többek közt
érint társadalmi kérdéseket, elemzi Európa helyzetét, gazdasági
kérdéseket tárgyal, sőt kitér a nemi szerepekre is!
Friberg nem másolja le egy az egyben az
Új Baloldal és Gramsci stratégiáit, mivel tőlük teljesen eltérő
véleménye van az emberiség természetéről. A Jobboldal szerint az ember
alapvető törekvése, hogy önmagát fejlessze, tökéletesítse és, hogy hű
maradjon önmagához, mindezek miatt értékrendje megkövetel alapvető
életviteli és viselkedési normákat. A könyv e tekintetben is hasznos
tanácsokat tartogat férfi és női olvasóinak egyaránt, a férfiakat
felszólítja testük edzésére és önvédelmi képességeik fejlesztésére,
miközben a lovagias viselkedés fontosságát taglalja.
Ezen mozzanatoknak komoly jelentősége
van. Amikor Gramsci ‘szerves értelmiségiekről’ beszél, az olyan
értelmiségiek fontosságát hangsúlyozza, akik felszólalnak a
munkásosztály érdekeiért. A Jobboldal feladata hasonló természetű,
ötvözzük Gramsci és Vilfredo Pareto elgondolásait, akik az óhajtott
társadalmi változások elérése érdekében az új szellemi elit
kitermelésére ösztönöznek. Az új elit számára Friberg tanácsai és
újszerű látásmódja felbecsülhetetlen értékű, a könyv szokatlanul
optimista hangvitele ugyancsak üdítő. A jobboldal visszatér
című könyvben nyoma sincs az önsajnálatnak, Friberg szerint a jövő a
lehetőségek tárháza, rájött, hogy a liberális ellenséget nem érdemes
többé komolyan venni. Friberg kielemezte őket és rájött, hogy idejük
végképp lejárt, mindez öröm- és reményteli hír számunkra.
Történelmi blokkok
‘A felforgató forradalmak évszázadokig dúlták fel Európát! Ez az őrültség most véget ér, mert egyre erősödik a reakció, Julius Evola tanácsait követve: “Inkább megvetéseddel harcolj ellenségeink ellen, mint láncra verésükkel”!’ — Daniel Friberg
Gramsci világképének központi elemei a történelmi blokkok.
A történelmi blokk olyan társadalmi csoportok szövetségét jelenti,
melyeket küzdelmükben egy uralkodó idea egyesít. Jó példa erre a
történelmi svéd munkásmozgalom illetve más országok hasonló
munkásmozgalmai, melyek megcsappanó támogatottságuk miatt napjainkban
széthullóban vannak, mert – tagságuk szerint – nem képviselik a dolgozó
rétegek érdekeit. Jelenleg legfontosabb feladatunk, hogy a
munkásmozgalomhoz hasonlóan mi is hozzuk létre a mi történelmi
blokkunkat, mely ellenállásunk élére állhat, hogy a jelenlegi rendszert
leromboljuk és újat építsünk a helyére, az új rendszer hosszú
évszázadokig vezethetné Európát.
Gramsci értelmezésében a történelmi blokk embercsoportok szövetségét jelenti, könyvében ‘A jobboldal visszatér’-ben
Friberg arról is értekezik, hogy milyen eszmék járhatnának át egy
hasonló, jobboldali ihletettségű társadalmi szövetséget. Friberg
elmagyarázza, hogy minek köszönhető a jelenlegi társadalmi
krízishelyzet, leírja és elemzi a Baloldal huszadik századi
metapolitikai küzdelmeit és győzelmének a kulturális okait. Friberg
elemzése teljességgel telitalálat, ezért a Jobboldal akármelyik
képviselője és szervezetei számára hasznos olvasmány. Az ‘Orientációs
pontok’ című fejezet is ugyanolyan hasznos, mert Friberg érdekes
alternatívát kínál fel, olyan alternatívát, mely egyrészt nem
osztályközpontú, mint a szocializmus, másrészt nem kizárólag az egyént
helyezi középpontjába, ahogyan a liberalizmus teszi. Friberg tisztában
van a kultúra, az identitás és etnikum társadalmi fontosságával és
értékével.
A Jobboldal történelmi blokkját a következő, okos francia axióma kell, hogy vezérelje: Pas d’Ennemis à Droite,
azaz: senki sem ellenségünk a Jobboldalon! A nézeteltérés, a vita
természetes dolog, mely akár előre is viheti mozgalmaink sikerét, de a
különböző nézeteltéréseknek soha nem szabad egymás iránti gyűlöletbe és
ellenségeskedésbe átcsapnia!
‘Jobboldal’; talán nem mindenki tetszését
nyeri el, hogy magunkat ezzel a címkével illetjük, egyesek talán arra
gondolnak, hogy ezzel a jelzővel kizárjuk soraink közül a Baloldal –
kisebbségben ugyan, de még létező – értelmes képviselőit. Eszmetörténeti
szempontból, azonban ez a szó, a Jobboldal írja le legpontosabban
Friberg elképzeléseit, ugyanakkor ezt az elnevezést a nyugati, burzsoá
konzervatívok napjainkra teljesen elhagyták, nem használják, csak ránk
vár, hogy újra felvegyük. Amennyiben pontosan meghatározzuk, hogy kik
vagyunk és mit akarunk, könnyebben tudunk másokkal is együttműködni. A
Valódi Jobboldal ideológiájában rengeteg olyan gondolat van, mely egyes
szocialista mozgalmak organikus szolidaritásához hasonlít, a korai
antikapitalisták nagyon nagy része konzervatív is volt!
A mai fősodratú ‘Baloldal’ csődöt mondott
nemcsak az új gazdasági rendszer létrehozásában, hanem korunk
történelmének és társadalmának megértésében is:
‘Bár Svédországban a Baloldal kemény kézzel uralja a közbeszédet, minden megvalósításuk abban merül ki, hogy a globális kapitalizmus ügyét bohóc módjára szolgálják. Mindezek ellenére legfontosabb céljukat már elérték, hogy politikai projektjük révén elnyomják Európa őshonos népeit érdekeik érvényesítésében és önrendelkezési joguk gyakorlásában. Ahhoz, hogy elérjék céljukat, már nem marxista történelmi elemzésekhez, hanem érzelmi alapú zsaroláshoz és moralizáláshoz fordulnak.’ — Daniel Friberg
Azon baloldaliak akik egyetértenek velünk
– és tudom, hogy vannak ilyenek – talán jobban teszik, ha az Új
Jobboldal küzdelmét támogatják a mai fősodratú Jobb- illetve Baloldal
helyett.
Mindent összefoglalva a Jobboldal visszatér
című könyvet csak ajánlani lehet, mert nagyon értékes és eredeti
olvasmány. Friberg elmeséli a jelenlegi, katasztrofális helyzet
előzményeit, mely az európai gyökerű népeket eddig még soha nem látott
módon kultúrájában és fizikai létében fenyegeti. Mindezek ellenére
könyvének hangvitele nem pesszimista, írója nem gondolja azt, hogy
mindennek vége van, sőt Friberg szerint nem csak lehetséges, de
ELKERÜLHETETLEN eszméink végső diadala!
Friberg részletesen kitér arra a
lehetséges társadalmi és ideológiai alternatívára, mely a XX. századot
uraló, enyészetbe süllyedő liberális rendszer helyébe léphet. Hasznos,
praktikus tanácsokat ad női és férfi olvasóinak egyaránt; sőt akárkinek
aki áldozatául esett a haldokló rendszerért dolgozó véleményterroristák
gyűlöletének – azaz a liberális média karaktergyilkosságának, mely az
eltérő véleményű, gondolkodó embert üldözi.
A metapolitika mibenlétének tárgyalása
talán a könyv legfontosabb fejezete. A metapolitikai hadviselés központi
eleme a nyelv megfelelő használata a meggyőzés és nyomásgyakorlás
érdekében. Sloterdijk szerint a metapolitika a nyelv politikája: a
liberálmarxisták által megalkotott ‘rasszizmus’ szócska és a
’gyűlölködőnek’ bélyegzés az európai gyökerű embereket érzelmeiben
megzsarolva teszi sokszor képtelenné, hogy többek közt a bevándorlás és a
deszegregáció káros hatásait a nyilvánosság előtt, tárgyilagosan
megvitassák. De ha jobban belegondolunk ez az idegen szócska és a hozzá
társuló zsarolónyelvezet ezért – az elnyomás megvalósítása céljából lett
megalkotva. Háborúnkat, hogy hatékony legyen a nyelv területén is
vívnunk kell, Friberg ehhez a könyvében kifejezések és módozatok egész
tárházát adja, ezért (is) érdemes ezt a könyvet elolvasni!
Forrás: righton.net-Joakim Andersen elemzése nyomán Identitás Szövetség