Hamis Tan és Deszakralizáció


Az áltanítók korát éljük. A materializmustól megcsömörlött modern ember szellemi tartalmak után kutat, azonban olyan kritikai érzékkel, amellyel meg tudná különböztetni a valódi tant a hamistól, a többség nem rendelkezik. A modern ember a léthazugságban élő ember, és az egyik legnagyobb léthazugság az, ha valaki mesternek hiszi magát valós alapok nélkül. Ma már egy ilyen áltanítóból médiasztár is lehet, gondoljunk csak Müller Péterre.
          


A hamis tant többek között az különbözteti meg a valódi tantól, hogy nem követeli meg a totális tudati átállást, mindenkihez szól, mondván, hogy mindenki képes fejlődni, egymással összeegyeztethetetlen tanokat „összekotyvaszt", lásd a lélekvándorlás tévtanát. A hamis tan a tanítást „szállítja le” a kereső szintjére és nem fordítva, nem követel "teljesíthetetlen dolgokat", mint pl. megtagadás, elszakadás, magas erkölcsi szint.
A hamis tan reklámozza magát, minél több követőt próbál toborozni.
A hamis tan egy újabb léthazugság, amely nem jelent kiutat a materializmus által kiváltott csömörből. Hamis tanokból hatalmas a választék, mindenki kiválaszthatja a neki „legmegfelelőbbet”. Aki nem akar kiszakadni a kereszténység keretei közül, annak ott a Hit Gyülekezete, a Jehova tanúi, és a többi neoprotestáns kisegyház, egyéb valláspótléknak ott a „szkíta-kereszténység”, a szcientológia, a Krisna-tudat, agykontroll, és az aki a magyar hagyományokhoz vonzódik, abból akár „táltos” is lehet, persze csak ha elvégzett egy drága táltosképzőt.
S vannak titkos „beavatási”, valójában álbeavatási szervezetek, mint pl. a rózsakeresztesek, amely szervezet a szabadkőművesség egy fajtája, annak árnyékszervezete. Az egyik leghitelesebbnek tűnő áltanító Müller Péter, rendszeresen használja tanításaiban a hindu tradíció „fogalmait” a Brahmant, az Atmant, a Karmát…stb, mintegy interpretálva a hindu tanítás egy részét. Ugyanakkor Adolf Hitlert, megfelelve a korszellemnek a történelem egyik fő gonoszának tartja, „elfeledkezve” arról, „nem tudva róla”, hogy a hindu tradíció hiteles képviselői tisztelték és tisztelik Hitlert.
„Idővel szembeszálló” embernek tartják, aki szembeszállt a Kali Juga pusztító erőivel, megpróbálta feltartóztatni a hanyatlást.Tehát ez a tisztelet túlmutat a politikuson, a történelem valóságain, metafizikai gyökerű. Az áltanító megfelel a korszellemnek.
A tradicionális társadalomban semmi profán nincsen, egy szekularizált társadalomban semmi szakrális nincsen. (Ananda Coomaraswamy) A modern társadalomban a művészet önkifejezéssé alacsonyul, hazug ideológiák csatlósává válik. A harcművészetek csak sporttá alacsonyodnak ahogy kikerülnek saját hagyományos (távol-keleti) közegükből, rohamos gyorsasággal veszítik el mögöttes szellemi tartalmukat.
A harcművészetek többsége a tradicionális szellem éltetője, továbbvivője modern formában, de ez természetesen csak az autentikus, nem lealacsonyodott állapotukra igaz. A harcművészetek egy jelentős része a XX. században, tehát a modern korban született, természetesen vannak ősi harcművészetek is, de sok közülük pl. a kyudó, az aikido, a shotokan, vagy a kyokushin karate a tradicionális szellem modern formában való megnyilatkozásai. A bukás akkor következik be, mikor már nemcsak a forma, hanem a szellem is modernné válik. Ennek a bukásnak az egyik tünete a széthullás, a szervezeten belüli szakadások, mindenki vezető akar lenni, ezért kiválik, elszakad az „anyaszervezettől”. Egy másik tünet az, mikor már nem tartják követendőnek az alapító által meghatározott edzésmenetet, etikettet. 
A modern társadalomban minden a széthullás felé halad, a közösségek, az eszmék, és maga társadalom is. Tehát ha egy harcművészet elveszíti szellemi alapjait és modernné válik, elindul a széthullás útján. A szellemi csömör egyik jele, hogy egyre többen fordulnak hagyományaink felé, de sajnos eltekintve a kivételektől, ez ma még csak egy divatjelenség, mert csak a forma újrafelfedezése történik meg, és a mögöttes szellemi tartalmakat csak kevesen kutatják, próbálják realizálni.
Vegyük példának az íjászatot, annak mai helyzetét. A legtöbb esetben arról van szó, hogy a forma, vagyis a tevékenység hagyományhű, de aki a tevékenységet (íjászatot) végzi, az nem tud kiszakadni a modern szellemi közegből. Ma az íjászat egy gyorsan fejlődő versenysport. A sporttá  válás nem feltétlenül jár együtt a szellemi tartalom elvesztésével, erre példa lovasiíászat, de sajnos a gyalogos íjászatot uralja a negatív versenyszellem és az egyéb, a mögöttes szellemi tartalom hiányából fakadó negatívum.
Az íjászat lehet szellemi út is, erre példa a japán kyudó, de ma nálunk nem az, mert nincs elmélyedés, koncentráció (önmagamra) szellemi cél, csak célzás, eredményhajhászás és álközösségek. A magyarság szabadságharcát vívja, minden téren, de a legfontosabb a szellemi szabadságharc, egyre többen keresik a „magyar utakat”. Hagyományaink, a magyar harci kultúra újraélesztése ennek a folyamatnak a részei, de sajnos sok esetben kimarad az első és egyben az egyik legfontosabb lépés a „tudati átállás”, annak tudatosítása, hogy a tradíció és az antitradició összeegyeztethetetlen, aki nem „vetkőzi le” modern mentalitását, az nem lehet valódi hagyományőrző. Ebből a modern mentalitásból fakadnak a közösségek közötti és a közösségeken belüli rivalizálások, a mögöttes szellemi tartalom kutatásának hiánya, ebből fakadóan a valódi hagyományőrzés hiánya.
További súlyos probléma lehet a megfelelő tudás és tapasztalat hiánya, ezek nélkül az önjelölt vezető, legyen bármilyen jó szándékú is, nem több csak egy „hamis mester”.

Guelf